Більшість учнів сприймають карантин як чергові канікули. Як же привернути їхню увагу до навчання?

Практичний психолого Міжрегіонального центру Оксана Сергіївна Синяговська  пропонує декілька порад для педагогів.

Максимум гнучкості та креативу. Учні сприймають карантин як канікули, тому потрібно бути гнучким і креативним. Краще на цей час давати їм не академічні завдання, а мініпроєкти. Лякати сучасних підлітків — не працює, так само не бояться вони і поганих оцінок. Лише мотивація, для чого їм це потрібно, дає результат.

Прикладом такого творчого завдання з англійської мови може бути попросити їх начитати на диктофон улюблений вірш чи фрагмент прозового твору. Уривок має бути невеликий — 5-10 хвилин. Учні  не звикли чути свій голос й іноді записують фрагмент по кілька разів. Це хороший спосіб потренувати вимову і дикцію. Учням це завдання подобається. Воно має також профорієнтаційну складову. Я пояснюю, що вміння начитувати текст бездоганно і швидко знадобиться їм у професії ведучого чи журналіста.

Карантин — чудова нагода почитати. Але змусити сучасних підлітків читати товстелезні книги ми не можемо. Бо вони розуміють, що можуть отримати інформацію швидше. Вони скоріше подивляться кіно чи послухають подкаст. Тому краще задавати короткі твори, але з глибоким змістом.

Для точних дисциплін доречно проводити Skype-конференції на 15-20 хвилин щотижня. Цього часу достатньо, щоб пояснити нову тему й обговорити незрозумілі питання. Запитайте напередодні, коли учням зручніше вийти онлайн. Учні  мають заздалегідь чітко сформулювати запитання до педагога. Клас потрібно розбити на групи, тому що Skype дає змогу підключати не більш ніж 10 осіб одночасно. Важливо назвати це конференцією чи телемостом, виходом в ефір. Якщо це буде черговий урок, їм буде нецікаво.

Рекомендую кожному  класу мати свою групу в Telegram, Viber. Скинути їм статтю про коронавірус і попросила розібрати ситуацію. Кожен учень пише плюси та мінуси пандемії з точки зору її впливу на світову економіку. Адже кожна ситуація має плюси та мінуси.

Грайте і привчайте до дистанційки поступово

Щоб учні користувалися онлайн-ресурсами, йшли на них і розуміли, що там може бути домашнє завдання, їх треба до цього привчати.

Якщо говорити про вивчення математики або інформатики , то учні  із задоволенням грають на LearningApps. Спочатку опановують матеріал в ігровій формі, а потім за допомогою цього ж інструменту проходять тести. І учень наче і грається, і отримує задоволення, і одночасно виконує домашнє завдання. Однак це має бути не все домашнє завдання, а частина самостійної роботи.

Коли підлітки привчаються до такого процесу, що домашнє завдання — це не тільки підручник, а й електронний підручник чи вправа на якомусь ресурсі, або й вікторина Kahoot!, тоді вони та батьки не впадають у стан шоку на карантині.

Рекомендую вести постійний блок  на Blogspot. Це безкоштовний ресурс від Google. На ньому викладати свої уроки з математики та інформатики.

Завдання з математики потрібно викладати раз на тиждень. Щоб учень планував, що воні повинен  зробити за цей час. А потім закріпити вивчене тестом.

Серед інструментів для дистанційного навчання я б назвала онлайн-дошку Padlet. Це такий ресурс, на якому ви можете додавати оголошення з домашнім завданням. Можна робити так, що тільки ви додаєте, а можна, щоб учні  також прикріплювали свої роботи.