1. Опрацюйте розділи програми, які треба вивчати на занятті.2. Вивчіть матеріал цього розділу.
3. Проаналізуйте навчальний матеріал.
4. Сформулюйте мету заняття. Дайте відповідь на запитання, чого б ви хотіли досягти в результаті заняття.
5. Представте членів гуртка, окремих учнів, постарайтесь намітити їхній шлях до реалізації задач заняття.
6. Виберіть найбільш результативні методичні прийоми для членів гуртка.
7. Співставте обрані прийоми зі своїми можливостями, визначте свої дії на занятті.
8. Обміркуйте структуру заняття, його хід.
9. Зафіксуйте все підготовлене у плані або конспекті.
10.Повторіть про себе або вголос вузлові моменти плану.
11.Перевірте себе:а) які факти, загальні поняття повинні бути засвоєні на занятті;б) яке вміння формуються на даному занятті;в) які світоглядні поняття, моральні чи естетичні оцінки необхідно сформувати на даному занятті;г) якого роду емоційну реакцію варто викликати в учнів при вивченні даного матеріалу.
1) Приходьте в кабінет, лабораторію раніше початку заняття. Переконайтесь, чи все підготовлено до заняття, чи чисто у кабінеті, лабораторії чи підготовлено наочне приладдя. Домагайтесь, щоб всі учні вас вітали, але не витрачайте на це багато часу.
2) Почніть заняття енергійно. Необхідно вести заняття так, щоб кожний учень із початку до кінця заняття був зайнятий справою.
3) Захоплюйте учнів цікавим змістом матеріалу, розумовою напругою, допомагайте слабким повірити у свої сили. Тримайте в полі зору усіх членів гуртка. Запобігайте спробі порушити робочий порядок, проводьте інструктажі з ОП та ТБ.
4) Звертайтесь трохи частіше з проханням, запитаннями до тих, хто може зайнятись на занятті іншою справою.
5) Дайте вказівки учню, над чим варто працювати, перевірте виконання даного завдання. Це буде привчати до дисциплінованої праці. Учень буде звикати до того, що вказівки керівника гуртка треба виконувати обов’язково.
6) Закінчуйте заняття загальною оцінкою. Оцінюйте учнів за старанність. Подякуйте усім членам гуртка й окремим учням. Нехай учні відчують почуття задоволеності від результатів праці на занятті.
7) Припиняйте заняття на перерву. Нагадуйте про обов’язки чергового.
8) Утримуйтесь від зайвих зауважень.
9) Не допускайте конфліктів, а якщо він виник, не затягуйте його, шукайте розумні шляхи його розв’язування.
10)Пам’ятайте: там, де є сумніви у правоті керівника гуртка, не кажучи про ті випадки, коли вина його безперечна, конфлікт повинен вирішуватись на користь учнів.
11)Пам’ятайте слова М.Добролюбова: “Справедливий керівник – це такий керівник, поступки якого виправдані в очах вихованців”.