· Ніколи не займайтеся «виховною роботою» в поганому настрої.
· Чітко визначте, що ви хочете від підлітка (і поясніть це їй), а також дізнайтеся, що вона думає з цього приводу.
· Надайте підліткові самостійності, не контролюйте кожен його крок.
· Не підказуйте готового рішення, а показуйте можливі шляхи до нього й розглядайте з підлітком її правильні і неправильні, доцільні та недоцільні кроки до мети.
· Не пропустіть моменту, коли досягнуто першого успіху.
· Вкажіть підліткові на допущену помилку, щоб він осмислив її.
· Оцінюйте вчинок, а не особистість. Пам`ятайте: сутність людини і її окремі вчинки – не одне й те саме.
· Дайте підліткові відчути (посміхніться, доторкніться), що співчуваєте йому, вірите в нього, незважаючи на помилку.
· Виховання – це наступність дій.
· Вихователь повинен бути вимогливим, але добрим.