ХТО РУХАЄТЬСЯ ВПЕРЕД У ЗНАННІ, АЛЕ ВІДСТАЄ В МОРАЛІ,
ТОЙ СКОРІШЕ ЙДЕ НАЗАД, НІЖ УПЕРЕД.
АРИСТОТЕЛЬ
Дистанційне навчання має свої правила. Одним з них є дотримання певних норм поведінки та відповідного зовнішнього вигляду учасників освітнього процесу.
Ігнорування етикету дистанційного навчання дезорганізує всіх його учасників. У процесі онлайн-занять не варто їсти, ходити по кімнаті і одночасно займатися сторонніми справами, бо така поведінка безпосередньо погіршує ефективність засвоєння знань. Крім того, подібний стиль життя перетворюється на звичку і може негативно позначитися на зовнішньому вигляді особистості.
Як організувати навчання, щоб воно сприймалось серйозно?
- По перше, для формату відеозв’язку важливо пристойно виглядати . Навіть якщо робота ведеться віддалено з дому, слід подбати про власний зовнішній вигляд (показник вашої культури, самооцінки, ставлення до інших учасників) та обрати фон для спілкування. Фон повинен бути нейтральним.
- Дотримуйтесь пунктуальності — важливо розпочати заняття за розкладом та завершити у визначений час. На жаль, через небажання витратити 5 додаткових хвилин перед початком для перевірки налаштувань камери і мікрофона, початок занять доводиться затягувати тривалий час. А це теж може свідчити про ваше ставлення до учасників і до своєї роботи.
- Під час онлайн – занять недоречно відволікатися на інші справи, розмовляти з рідними або знайомити учасників освітнього процесу зі своїми родичами, відповідати на телефонні дзвінки тощо.
- Під час заняття намагайтеся підтримувати постійний зворотний зв’язок з усіма учасниками, щоб утримувати увагу слухачів.
Бажано створити правила під час онлайн – занять (вони дисциплінують і налаштовують на робочу атмосферу)
- Основне правило – усі учасники освітнього процесу мають поводитись так, ніби знаходяться в аудиторіях. Тобто на занятті варто дочекатися перерви, щоб пообідати; обмежити спілкування по телефону під час заняття.
- Викладачам необхідно рекомендувати здобувачам освіти вимкнути мікрофон, щоб уникнути фонового шуму та моменту, коли почнуть говорити всі одночасно.
- Пояснити здобувачам освіти, як користуватись функцією «підняти руку». Оскільки підняту реальну руку викладач може не побачити.
- Реагуйте на повідомлення в чаті (там може бути дуже багато цікавої інформації і коментарів)
- Якщо зі здобувачем освіти поганий зв’язок, доцільно рекомендувати вимкнути відео. Це зменшить навантаження на Інтернет, але здобувач освіти повинен реагувати на запитання, завдання, повідомлення.
- Також варто наголошувати на закритті всіх програм на комп’ютері, телефоні, що відволікають і впливають на швидкість Інтернету.
- Домовтесь про фразу, якою учасники будуть завершувати відповідь. Наприклад, «Це все», «Дякую, завершив».