Кулик В.М.,
майстер виробничого навчання
Міжрегіонального центру професійної
перепідготовки звільнених у
запас військовослужбовців
Головна ознака таланту – це коли людина знає чого прагне
Сучасна українська держава має потребу в людях творчих, ділових, обдарованих. Обдаровані діти – майбутній цвіт нації, її інтелектуальна еліта, гордість і честь України, її майбутній світовий авторитет. Цілеспрямована робота з обдарованою молоддю створює передумови для успішної участі учнів у різних олімпіадах, конкурсах, конференціях,святах.
За час роботи майстром виробничого навчання в Міжрегіональному центрі доля подарувала мені не одну зустріч із талановитими учнями. У своїй роботі я завжди прагну своєчасно виявляти та розвивати творчий потенціал кожного учня.
Нині я працюю майстром виробничого навчання в групі 36 кухарів, яка в минулому навчальному році вперше розпочала уроки виробничого навчання з елементами дуальної форми навчання. Дуальна освіта забезпечує високий рівень працевлаштування, підвищення якості професійної підготовки учнів, взаємовигідну співпрацю з роботодавцями. При дуальній системі навчання перед Міжрегіональним центром та підприємствами-замовниками кадрів ставиться завдання підготовки кваліфікованих робочих кадрів, рівень професійної компетентності яких повинен відповідати, з одного боку, вимогам кваліфікаційної характеристики і державного стандарту з професії, а, з другого боку, корпоративним вимогам підприємства. Перед Центром та підприємствами ставиться одна спільна задача – рівень професійної компетенції і підготовки молодих робітників не повинен поступатися рівню працівників даного підприємства, окрім того, професійна орієнтація повинна бути спрямована на особливості даного виробництва.
Особливістю дуальної системи у Міжрегіональному центрі є те, що навчання учнів відбувається за схемою: теоретичний цикл та формування первинних навичок з професії відбувається у навчальному закладі, а формування складних та комплексних навичок – на конкретному виробництві, або, точніше, на конкретному робочому місці виробничого цеху. Професійні знання та досвід в учнів набуваються, розширяються та поглиблюються під час виробничого навчання та виробничої практики. Позитивною якістю дуального навчання є ще й те, що учні під час виробничої практики зараховуються на робочі місця та отримують відповідну заробітну плату. Таким чином вирішується питання інтеграції і кооперації професійного навчального закладу та підприємства, визначення структури і профілізації, а також моделі організації навчального процесу в Міжрегіональному центрі.
Враховуючи те, що компетентність кваліфікованих робітників кулінарного профілю все більше спрямована на індивідуальну роботу з обдарованими учнями, застосовую у своїй роботі такі форми і методи навчання, які сприяють розв’язанню поставлених завдань, а саме рольові та інтерактивні ігри, творчі конкурси, КВК, підтримую інтерес учнів до нового, культивую творчу атмосферу.
Я добре пам’ятаю той осінній день, коли учні групи почали відпрацьовувати виробниче навчання в закладах ресторанного господарства Хорольщини, зокрема кафе «У Сестер», «Наталка-Полтавка», «У тещі». З перших днів виробничого навчання я помітила талановиту дівчинку, яка вправно виконувала всі операції під час приготування страв. Учениця Алла Прокопчук виявила велике бажання ґрунтовно опановувати професію кухаря, наполегливо здобуваючи міцні знання та відмінно оволодіваючи майстерністю кухарської справи. З перших днів навчання дівчина відзначається інтелектуальною та творчою обдарованістю, має високий рівень здібностей, що дозволяє їй досягати особливих успіхів, вміє думати,аналізувати, творчо мислити,зіставляти факти і робити висновки.
Своїми кулінарними шедеврами учениця вразила хорольців та гостей міста, коли проводила майстер-клас і демонструвала різні способи формування листкового дріжджового тіста та виробів з нього під час святкування Дня Незалежності. Алла має чудовий смак, гарно готує,творчо підходить до подачі та оформлення страв.
У навчальному процесі розвиток обдарованості дитини слід розглядати,
як розвиток її внутрішнього потенціалу, здатності бути автором, активним творцем свого життя, бути здатним вільно обирати і відповідати за нього. Старанність дівчини помітила і викладач охорони праці Демиденко Ольга Миколаївна, яка запропонувала їй підготувати доповідь на тему: «Значення колективного договору в регулюванні діяльності Міжрегіонального центру». Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти відібрав кращі роботи учнів від 20 професійних закладів, серед яких була і робота нашої учениці Алли Прокопчук. 23 квітня 2018 року відбулася обласна учнівська онлайн-конференція «Забезпечення прав і гарантій на належні, безпечні і здорові умови праці в Україні та країнах світу», присвячена Всесвітньому Дню охорони праці. Учасниками конференції були учні закладів професійно-технічної освіти області, які разом з викладачами предмета «Охорони праці» підготували цікаві матеріали. Алла представила цікаву, змістовну, яскраву доповідь широкій аудиторії слухачів.Учениця отримала сертифікат учасника та подяку від навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Полтавській області.
Небайдужа Алла і до громадського життя групи. Її люблять та поважають товариші, прислухаються до її думки. У минулому році група 36 кухарів, завдяки Аллі, зайняла призове перше місце у виставці квітів, присвяченій визволенню Хорольщини.
Гарні відгуки надходили про ученицю під час проходження виробничої практики в ЗРГ кафе «У тещі» в с. Лобкова Балка Хорольського району. Алла успішно завершила виробничу практику,отримала кваліфікацію «Кухар 3-го розряду» і зараз продовжує удосконалювати своє кулінарне мистецтво, щоб здобути професію кухаря 4-го та 5-го розрядів, щоб потім продовжити навчання і стати техніком-технологом зі спеціальності «Харчові технології».
Алла виховує маленького синочка-першокласника, який по праву може гордитися своєю талановитою матусею.
Вибір майбутньої професії – це важливий крок у доросле самостійне життя, сенс подальшої долі, покликання душі та серця. Я впевнена, що Алла зробила свій правильний вибір.