Яким має бути навчання під звуки сирен?

Перехід на дистанційну освіту, навчання онлайн, зміна звичного графіку, відсутність очного спілкування з одногрупниками та викладачами стрімко змінили звичний хід життя освітнього середовища ще за часів пандемії.  Для усієї освітньої спільноти карантинні заходи стали викликом та випробуванням.  На жаль, воєнні події, які відбуваються в Україні, не дали можливості учасникам освітнього процесу оговтатись після «карантинного» навчання в онлайн режимі. Психологічна напруга зросла у сотні разів.  У такий складний час вкрай важливо протистояти страху, душевному болю та паніці, щоб консолідувати свої сили на дійсно значущих речах.

Якою ж має бути дистанційна освіта, коли по усій країні систематично лунають сирени повітряної тривоги?

Наразі складно налагодити групову чи колективну форму роботи, тому МОН радить робити акцент на дискусійних та партнерських варіантах організації навчання, а також наголошує на тому,  що  в умовах війни бесіда або діалог кращі за інструкції чи розповіді, а творче завдання – за вправи.

Під час проведення онлайн-занять бажано залучати учнів до активної роботи, висловлювання своїх ідей та пропозицій, надавати можливість їм спілкуватися між собою.

В умовах воєнного часу особливістю дистанційного навчання є ймовірність під час онлайн-зустрічей ситуацій, коли вмикається сигнал повітряної тривоги. У таких випадках МОН рекомендує педагогам наступний алгоритм дій:

  • спокійно повідомити здобувачам освіти, що оголошено сигнал повітряної тривоги, а тому треба припинити заняття;
  • закцентувати увагу здобувачів освіти на тому, що вони мають пройти в безпечне місце, встановлене їхніми родинами;
  • попросити учасників освітнього процесу вийти з конференції (якщо урок проводиться онлайн в режимі реального часу);
  • дочекатися, щоб усі здобувачі освіти вийшли з онлайн-конференції.

Єдиних рекомендацій МОН, як організувати навчальний процес вже після повітряної тривоги – немає, адже у кожному регіоні України різна безпекова ситуація. Здобувачів освіти варто частіше хвалити, що у таких складних умовах вони продовжують вчитися, й  заохочувати досягати нових  результатів.

Позитивні мотивація та оцінювання мають величезне значення для підвищення життєстійкості та подолання стресових ситуацій.