Охорона праці – предмет, у якому вкрай важливий позитивний підхід, адже в процесі навчання ми оперуємо поняттями: “шкідливий виробничий фактор”, “нещасний випадок”, “пожежа”, “травма”. Тому важливо мати в арсеналі різні методи навчання, що дозволяють рзвивати у здобувачів освіти впевненість у власній здатності безпечно працювати, позитивно оцінювати свій вибір професії.
Питання охорони праці і безпеки життєдіяльності дедалі частіше стоїть на порядку денному при організації освітнього процесу Міжрегіонального центру, адже дотримання встановлених норм безпеки – це одна з найважливіших складових його ефективної діяльності.
З метою профілактики травматизму, активізації пізнавального інтересу здобувачів освіти у навчальній діяльності, розвитку в них логічного та технічного мислення, відповідно до плану заходів у Центрі з 20 по 24 грудня проводився тиждень з предмета «Охорона праці», в рамках якого проведено:
– міні-лекторій під рубрикою «Це повинен знати кожен» – «Правила поведінки в зимовий період. Новий рік – святкуємо без пригод»;
– міні-лекторій під рубрикою «Профілактика інфекційних захворювань. Обережно COVID !»;
– показ індивідуальних засобів захисту;
– перевірку знань працівників з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності.
Особливу зацікавленість у здобувачів освіти викликала олімпіада з предмета «Охорона праці». Програма олімпіади передбачала виконання 40 тестових завдань закритої форми з питань нормативно-правової бази охорони праці, електро- та пожежної безпеки, надання домедичної допомоги потерпілим при нещасних випадках та чотирьох завдань комбінованої форми.
Переможцем олімпіади, за рішенням журі, визнаний здобувач освіти групи 43 сл. Буряк Олександр, який навчається з інтегрованої професії «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів. Водій автотранспортних засобів категорії «С». Друге місце розділили між собою здобувач освіти цієї ж групи Антоненко Дмитро та групи 121 тм. Комаров Василь, третє місце зайняла здобувач освіти групи 41 кух. оф. Коваленко Віталіна. Всі призери нагороджені дипломами.
Проведення тижнів з охорони праці у закладах професійної (професійно-технічної) освіти спонукає не лише здобувачів освіти до усвідомлення всієї важливості дотримання вимог безпеки під час професійно-практичної підготовки на виробництві, а й стимулює педагогів до вдосконалення свого фахового рівня, тому результати вивчення стану викладання предмета «Охорона праці» розглянуто також на засіданні педагогічної ради 20 грудня 2021 року.