• Приходьте до кабінету за кілька хвилин до дзвоника, щоб переконатися, чи все готове до уроку, чи добре розставлено меблі, чи чиста дошка, чи підготовлено ТЗН, комп’ютерна техніка, наочність. Заходьте до кабінету останнім. Привчайте учнів, щоб вони організовано вітали Вас. Огляньте учнів, особливо — недисциплінованих. Намагайтеся показати їм красу й привабливість організованого початку уроку, прагніть до того, щоб на це відводилося щоразу все менше й менше часу.
• Не марнуйте час на пошуки сторінки свого предмета в журналі групи, це можна зробити на перерві. Привчайте учнів вчасно, із самого початку уроку, подавати вам рапорт групи.
• Енергійно розпочинайте урок. Не ставте запитання: «Хто не виконав домашнього завдання?» — це привчає учнів до думки, що домашнє завдання можна не виконувати. Ведіть урок так, щоб кожен учень був постійно зайнятий справою, пам’ятайте: паузи, млявість, байдикування — вороги дисципліни.
• Захоплюйте учнів цікавим змістом матеріалу, створенням проблемних ситуацій, розумовим напруженням. Допомагайте слабким повірити у свої сили. Тримайте в полі зору всіх учнів. Особливо стежте за тими, в кого увага нестійка. Запобігайте спробам порушити робочий порядок.
• Частіше звертайтеся з проханнями, запитаннями до тих учнів, які намагаються займатися на уроці сторонніми справами.
• Мотивуючи оцінки знань, намагайтеся бути діловим, зацікавленим. Вкажіть учневі, над чим йому варто попрацювати, щоб отримати вищу оцінку.
• Наприкінці уроку дайте загальну оцінку групі та окремим учням. Нехай вони відчують задоволення від результатів своєї праці. Намагайтеся помічати позитивне в роботі недисциплінованих учнів, але не робіть цього надто часто та за незначні зусилля.
• Закінчуйте урок одразу після дзвоника. Нагадайте про обов’язки чергового.
• Утримайтеся від зайвих зауважень.
• У разі недисциплінованості учнів намагайтеся обходитися без допомоги інших. Пам’ятайте: наведення дисципліни з допомогою чужого авторитету не дасть вам користі, а швидше зашкодить. За підтримкою краще зверніться до групи.